Our
Monochromatic Value paintings began with a study of one color. We added white to our color to get tints, and
black to our color to get shades.
Students varied these colors so that they would range in value on a
scale from 1 to 9. Color # 1 was the lightest
color and, # 9 was the darkest color (See Ice-Cream Value Paintings). Students mixed the paint into cups, and
labeled their cups from 1-9. Next, the
students were given a picture of themselves that had been enhanced in Adobe
Photoshop to better show the light and dark values. They began circling the different values in
their faces. Labeling the lightest areas
with a # 1, the next lightest area with a #2 and so on, until they reached
their darkest area with a # 9. Lastly,
we transferred their faces using transfer paper, and began painting. We painted the values labeled with a # 1 with
our paint that we had mixed earlier in the year that was also labeled with a
number one, then we moved to #2-9.
Nuestras pinturas de valor monocromático comenzaron
con un estudio de color. Añadimos blanco
a nuestro color para obtener tinte, y negro a nuestro color para obtener
sombras. Los estudiantes variaron estos
colores para poder hacer escalas de valores del 1 al 9. Donde el color #1 era el más claro y el color
#9 era el más oscuro (vea: Pinturas “Pinturas de valor El Helado”). Los estudiantes
mesclaron las pinturas en vasos y los etiquetaron del 1 al 9. Después, se les dio una foto de ellos mismos
que había sido arreglada con Photoshop para que pudieran apreciar los valores
de la luz y la sombra. Comenzaron
entonces a circular los diferentes valores en sus rostros, etiquetando con uno
las áreas más claras, la siguiente más clara después de la primera con el dos y
así hasta llegar al número nueve. Finalmente, transferimos sus caras usando
papel para transferir y comenzamos a pintar.
Pintamos los valores etiquetados con uno, con nuestra pintura que
habíamos mesclado anteriormente en el año y que también estaba etiquetada con
el número uno y de ahí fuimos al dos y tres hasta el nueve.
No comments:
Post a Comment